Antalet Skoda-Scala till bilskrot minskar

Billiga besiktigade Skoda-Scala går mot den allmänna vägen av svårsålda fordon. Den pågående virus sjukdomen har handlingsförlamat vissa regioner i landet. Tillkommande tid är ju svårbedömd, därför bestämmer sig en del att spara i sina stålar tills viss förändring sker. Inköp av nytillverkade personbilar ligger inte längre som något prioriterat kostnadsslag i hushållsbudgeten. Men billiga kördugliga Skoda-Scala går tvärtemot andra bilar.

Köpbehovet har sällan varit så bastant som den är nuförtiden. Förklaringen är simpelt. Fortfarande behöver de flesta ta sig till jobbet, affärer eller någon fritids sysselsättningsplats. Många av dessa åkturerna sker med kollektiva transportmedel. Det är också det färdsättet som entusiasmeras via olika politiska fastställande. Så för att dämpa bilresorna har bensinpriser ökats, Regeringen har chockhöjt fordonsskatten även trängselskatter har lanserats. Alla riktade politiska insatser har naturligtvis medfört till fler bussresor, samt att familjens andra-bil skrotats

Skoda-Scala konkurrerar med kollektivtrafiken

Globala uppmaningar från regeringen, som två m mellanrum och munskyddens mindre betydelse, har höjt allmänhetens motsträvighet att åka allmänna bussar. Att regeringens även föreslår allmänheten att köra bil förändrar inte misstroendet. Men hälften av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja något fordon. Därför är det mycket mer väsentligt än allt annat att erhålla ännu en begagnad Skoda-Scala, så att alla familjemedlemmar kan färdas på ett lugnt sätt.

För rekommendationerna i all ära, fungerar nog tvåmeters-regeln för sittande personer. Men för folk i rotation på trånga områden låter det mer som en önsketänkande. För den skull ska införskaffade av en andrabil främjas.

Uttjänta Skoda-Scala rullar vidare

Prisvärda kördugliga Skoda-Scala med stora växthusgaser och usel trafiksäkerhet kan i flertalet fall ses som skrotbilar. Förutom att skrota fordon har de blivit attraktiva för den organiserade kriminaliteten för lagstridig export särskilt till Afrika. Där är vinsten ungefär 11 gånger mer än liknande svenska priser. Och det har vuxit fram en mängd mindre bilverkstäder, som med skrota bilen Göteborg ringa medel kan få gamla Skoda-Scala godkända genom en bilprovningen. Så tävlingen existerar redan för familjen, som är på jakt efter en billig begagnad andra-bil.

Miljöansvarig i Tidaholm varnar för illegala bilkyrkogårdar

Auktoriserade bilåtervinnare, som normalt skrotar bilen för demontering, attraherar bilägare med höga ersättningar. Några klimataktivister har utsett att lämna fordonen här med gott samvete, igenom att upphöra med mer körning av försvagning och lägre trafiktrygga bilar. Men genom rädslan att åka spårvagnar suget efter den gamla bilen höjt priserna. De utslitna bilarna kommer att leva vidare. Klimat och ärenden är sekundärt av familjens trygghet under tvungna turer. Så dessa bra kördugliga Volvo Skoda-Scala säljs som aldrig förr. Ur klimataspekt vrids klockan tillbaka flera decennier. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer den att stanna där för evigt?

Bilskrot går miste om Ford-Puma

Bilskrot går miste om Ford-Puma

Otrygghetskänsla för epidemin har bromsat gemene mans vilja att riskera några pengar på fordon. Funderingar på nytillverkade fordon läggs åt sidan. Men suget efter billiga kördugliga Ford-Puma är skiljer sig från andra varor.

Skrotade Ford-Scorpio bilar får make-up

Skrotade Ford-Scorpio bilar får make-up

Det nya natursynsättetet har förr avvisat gamla personbilar som Ford-Scorpio till bilskroten. Men nu har flera årtiondens klimatjobb omstörtas. Det är väl känt att äldre skrotbilar är den största förstärkande orsaken till de ökande föroreningar i atmosfären. CO2 orsakar växthuseffekten med smältande ismassa, och förändrar miljön med naturkatastrofer i släptåget.