Bilskrot går miste om Ford-Puma

Otrygghetskänsla för epidemin har bromsat gemene mans vilja att riskera några pengar på fordon. Funderingar på nytillverkade fordon läggs åt sidan. Men suget efter billiga kördugliga Ford-Puma är skiljer sig från andra varor. Genom riksdagens adresserade avgörande har bilåkandet reducerats hos de flesta hushållen. På grund av ökade fordonsskatter, bensinpriser och trängselskatter väljer flera att åka till sina arbeten med buss.

Familjens andra-bil har härigenom blivit överflödig och skrotats. Men skräcken för bussresor, i samma veva med regeringens råd har stjälpt tidigare miljömässiga och finansiella insikter. Nu har en begagnad Ford-Puma blivit ett av de mest eftertraktade ägodelen för många familjer.

Ford-Puma konkurrerar med kollektivtrafiken

Allmänna rekommendationer skrota bilen Göteborg från Folkhälsomyndigheten, som två m avstånd också munskyddens lägre innebörd, har ökat människors ovilja att resa allmänna bussar. Att folkhälsomyndigheten också uppmanar privatpersoner att använda bilen rubbar inte skepsisen. Men hälften av hushållet har inte möjlighet att utnyttja en personbil. Fördenskull är det mer angeläget än allt annat att äga ytterligare en körduglig Ford-Puma, så att alla i hushållet kan färdas på ett betryggande vis. För rekommendationerna i all ära, funktionera nog 2 m-regeln för sittande människor.

Men för folk i förflyttning på svårframkomliga utrymmen framställs det mer som en utopi. Av den orsaken ska inskaffande av en andrabil främjas.

Uttjänta Ford-Puma rullar vidare

Bättre kördugliga Ford-Puma med stora koldioxidavgaser och usel trafiktrygghet kan i en del fall betraktas som skrot. Med undantag av att återvinna bilen har de blivit tilltalande för den förbjudna kriminaliteten för laglös utförsel i första hand till Afrika. Där är vinsten omkring elva gånger mer än motsvarande svenska priser. Och det har vuxit fram en mängd mindre bilverkstäder, som med lätta upprustningar kan få gamla Ford-Puma godkända genom en bilprovningen. Så konkurrensen råder allaredan för familjen, som är på jagande efter en billig besiktigad andra-bil.

CO2-utsläppet minskas inte genom byte av länkarm i Renault-Fregate från Boden

Auktoriserade skrotföretag, som normalt kasserar personbilen för demontering, attraherar fordonsinnehavare med höga ersättningar. Några miljövänner har valt att lämna fordonen här med god ansvarskänsla, igenom att hämma ytterligare körning av försvagning och lägre trafiktrygga bilar. Men genom fasan att använda allmänna bussar har den stora efterfrågan ökat priserna. De kasserade fordonen kommer att leva vidare. Klimat och ärenden är sekundärt av familjens trygghet under beordrade åkturer. Så de här billiga begagnade Ford-Puma säljs som aldrig förr. Ur natursynpunkt är det ett steg tillbaka flera decennier. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer den att stanna där för evigt?

Bonus-Malus ökar inte antalet Seat-Vario till bilskrot

Bonus-Malus ökar inte antalet Seat-Vario till bilskrot

Billiga besiktigade Seat-Vario går mot den allmänna vägen av svårsålda fordon. Den pågående virus sjukdomen har handlingsförlamat vissa regioner i landet. Tillkommande tid är ju svårbedömd, därför bestämmer sig en del att spara i sina stålar tills viss förändring sker.

Alla fordon når inte bilskrotning i Bara

Alla fordon når inte bilskrotning i Bara

Alla fordon når en tidpunkt när den borde återvinnas, som bör vara överlämning för att skrota bilen i Bara. Men de uttjänta bilarna har aldrig haft en definitiv slutdestination. Eventuellt blir det komplicerat att nå en sådan även för kommande tider.