Bilskrot tävlar om uttjänade Skoda-MB1100

Bättre besiktigade Skoda-MB1100 har fått en försäljningstriumf som inte tidigare varit med om. Detta hänger på den uppkomna händelsen med den dagens fruktade coronapandemin. Ångesten att åka allmänna bussar har inte minskat via riksdagens rekommendationer. Under mängder med år har Regeringens beslut varit riktade mot strypa bilkörning. Riksdagens, ökade dieselpriser och skatt för trängsel är några dylika förslag.

Det har utmynnat till betydande fler turer till och från arbetsplatsen har åkts med buss. Så familjens andra-bil har fått retirera för andra köp. Men nu saknas andra-bilen som aldrig förr. Den oberäkneliga framtiden har lett till att väldigt lite nytillverkade bilar avyttras till vanligt folk. Vilket omfattar de flesta statusprylar. Men en begagnad Skoda-MB1100 bryter mönstret på ett intressant sätt.

Skoda-MB1100 konkurrerar med kollektivtrafiken

Generella råd från Regeringen, som 2 meters mellanrum också munskyddens lägre betydenhet, har höjt vanligt folks ovillighet att åka kollektivt. Att regeringens därtill uppmanar vanligt folk att använda bilen rubbar inte skepsisen. Men hälften av familjemedlemmarna har inte möjlighet att skrota bilen Göteborg utnyttja en personbil. På grund av detta är det mycket mer väsentligt än allt annat att fixa fram ytterligare en körduglig Skoda-MB1100, så att alla i familjen kan köra på ett betryggande vis. För rekommendationerna i all ära, funktionera nog tvåmeters-principen för sittande människor. Men för människor i rörelse på svårframkomliga områden framställs det mer som en dröm. För den skull ska förvärvande av en andrabil gynnas.

Uttjänta Skoda-MB1100 rullar vidare

Bra besiktigade Skoda-MB1100 med höga koldioxidgaser och oduglig trafiktrygghet kan i flertalet fall betraktas som skrotbilar. Frånsett att återvinna bilen har de blivit lockande för den samordnade kriminaliteten för otillåten utrikeshandel framför allt till Nigeria.

Där är försäljningspriset ungefär elva gånger större än liknande svenska priser. Och det har etablerats en mängd små bilverkstäder, som med lätta medel kan få de uttjänta Skoda-MB1100 godkända igenom en bilbesiktning. Så tävlingen råder redan för familjen, som är på jakt efter en prisvärd gammal andra-bil.

Bilvrak i Strängnäs kan inte lämnas till en bilkyrkogård

Auktoriserade bildemonteringar, som brukligen kasserar personbilen för återvinning, frestar bilägare med höga betalningar. Några miljövänner har valt att lämna bilarna här med gott samvete, igenom att avbryta vidare drift av försvagning och lägre trafiktrygga personbilar.

Men genom skräcken att åka tåg har den stora efterfrågan trissat upp priserna. De kasserade personbilarna förblir antagligen på vägarna i många år framöver. Natur och trygghetsförfrågan är sekundärt av hushållets säkerhet under beordrade åkturer. Så de här prisvärda besiktigade Skoda-MB1100 säljs som aldrig förr. Ur klimathänseende vrids klockan tillbaka otaliga decennier. Och frågan är oundgänglig. Kommer det förbli så här för alltid?

Alla personbilar når inte bilskrotning i Ankarsrum

Alla personbilar når inte bilskrotning i Ankarsrum

Det föreligger en reslig berättelse bakom möjligheten för Skrotning av bil i Ankarsrum med betalning. Utgångspunkten har ändrats sedan motorfordon presenterades i landet i början av nittonhundra-talet.

Skrotbil Ford-Sierra går igen

Skrotbil Ford-Sierra går igen

Mot alla förnuftiga sannolikheter ökar handel av billiga kördugliga Ford-Sierra i höjden, som inte någon gång tidigare har skådats. Med hjälp av politiska ställningstagande har bilkörning till och från arbetet gradvis förändrats till allmänna bussresor.