Ford-Galaxy fungerar som skrotbil

Fordon, som Ford-Galaxy har gestaltas, som en av de värsta faktorn till nutidens allt sämre klimat. Naturförstörelse som bränder, stormar och enorma vattenflöden associeras till den ökande temperaturen. 33 % av alla avgaser kommer från diesel och bensinmotorer. Och det lägger sig som ett täcke i atmosfären och medverkar till en permanent ökande temperatur.

Det är gamla fordon som i särklass är de största bovarna. En utredning från Göteborgs universitet förordar, att alla bilar som uppnått elva års levnadsår behöver överlämnas till en auktoriserad bilskrot för återvinning. Med detta som bakomliggande orsak är det otroligt att fastlägga, att dessa gamla begagnade Ford-Galaxy slår rekord i försäljning och efterfrågan. Men den uppkomna situationen kan förklaras till rädslan för den fruktade epidemin.

Ford-Galaxy konkurrerar med kollektivtrafiken

Vanliga uppmaningar från regeringen, som två m avstånd samt munskyddens lägre relevans, har ökat vanligt folks motvillighet att använda spårvagn. Att regeringens också rekommenderar privatpersoner att använda bilen förändrar inte skepsisen. Men hälften av hushållet har inte tillgång till någon bil. På grund av detta är det mer centralt än allt annat att erhålla ännu en äldre Ford-Galaxy, så att alla i hushållet kan färdas på ett harmoniskt sätt. För rekommendationerna i all anseende, klaffar nog 2 m-principen för sittande människor. Men för personer i rörelse på begränsade ytor låter det mera som en önskedröm. På grund av detta ska inskaffande av en andrabil prioriteras som nummer ett.

Uttjänta Ford-Galaxy rullar vidare

Prisvärda kördugliga Ford-Galaxy med stora växthusföroreningar och oduglig trafiksäkerhet kan i flertalet fall betraktas som uttjänta bilar. Med undantag av att återvinna personbilen har de blivit lockande för den organiserade brottsligheten för otillåten utskeppning i första hand till Väst-Afrika.

Där är avkastningen ca 11 gånger större än liknande svenska priser. Och det har etablerats många mindre bilverkstäder, som med anspråkslösa metoder kan få gamla Ford-Galaxy godkända skrota bilen Göteborg igenom en bilbesiktning. Så konkurrensen förekommer redan för familjefadern, som är på jakt efter en billig äldre andra-bil.

Ägare av uttjänta Hudson i Göteborg kräver statlig skrotningspremie på bilskrot

Godkända bilåtervinnare, som generellt kasserar bilen för återvinning, attraherar bilägare med stora ersättningar. Några miljökamrater har utsett att lämna personbilarna här med god ansvarskänsla, genom att stoppa ytterligare åkande av miljöförsämring och mindre trafiktrygga fordon. Men igenom fasan att använda tåg suget efter den gamla bilen ökat priserna. De utslitna fordonen kommer att leva vidare. Miljö och trygghetsförfrågan kommer i andra hand av hushållets trygghet under tvungna resor. Så dessa bättre begagnade Ford-Galaxy går åt som smör i solsken. Ur miljösynvinkel vrids klockan tillbaka otaliga decennier. Och frågan är essentiell. Kommer den att stanna där för jämnan?

Skrotbil BMW3-E21 går igen

Skrotbil BMW3-E21 går igen

Mot alla förståndiga odds skjuter säljande av bättre begagnade BMW3-E21 i höjden, som aldrig tidigare har setts. Med hjälp av politiska kungörelelser har körning med bil till och från arbetsplatsen stegvis ändrats till kollektivåkning.

Alla fordon når inte bilskrotning i Bergeforsen

Alla fordon når inte bilskrotning i Bergeforsen

Länsstyrelsen ligger bakom flera av de massiva företagsrensningarna i Sverige. Alla bilskrotar försörjde sig på bilskrotning med ersättning. Så länge den statliga skrotpremien existerade, var legitim bilskrotning i Bergeforsen en valmöjlighet till en miljöskadlig dumpning.