Bilskrot går miste om Ford-Edge

Oron för covid-19 har hejdat allmänhetens intresse att riskera några pengar på personbilar. Funderingar på moderna fordon läggs åt sidan. Men efterfrågan efter bra begagnade Ford-Edge är skiljer sig från andra varor. Skrota bilen Göteborg. Via myndigheternas adresserade avgörande har bilkörningar minskat hos de flesta familjerna.

På grund av höjda fordonsskatter, dieselpriser och trängselskatter väljer en del att resa till sina arbeten kollektivt. Familjens andra-bil har genom detta blivit övertalig och skrotats. Men skräcken för kollektivresor, parallellt med infrastrukturminister råd har vänt upp och ned på tidigare klimatmässiga och ekonomiska begrepp. Nu har en körduglig Ford-Edge blivit ett av de mest ansedda föremålet för många familjer.

Ford-Edge konkurrerar med kollektivtrafiken

Generella råd från Folkhälsomyndigheten, som två m distans också munskyddens lägre betydelse, har höjt vanligt folks motvillighet att åka spårvagn. Att regeringens även uppmanar allmänheten att köra bil förändrar inte misstron. Men hälften av hushållet har inte tillgång till något fordon. På grund av detta är det viktigare än allt annat att ordna fram ytterligare en äldre Ford-Edge, så att alla i hushållet kan åka på ett obekymrat sätt. För referenserna i all ära, klaffar nog 2 m-föreskriften för sittande personer. Men för personer i omlopp på begränsade områden låter det mera som en dröm. För den skull ska införskaffade av en andrabil prioriteras som nummer ett.

Uttjänta Ford-Edge rullar vidare

Bättre begagnade Ford-Edge med höga växthusgaser och dålig trafiktrygghet kan i många fall gälla som skrotbilar. Förutom att skrota personbilen har de blivit tilltalande för den förbjudna brottsligheten för illegal export särskilt till Väst-Afrika. Där är förtjänsten sisådär 10 gånger mer än motsvarande svenska priser. Och det har etablerats flertalet mindre verkstäder, som med lätta förbättringar kan få rostiga trafikfarliga Ford-Edge godkända igenom en bilbesiktning. Så konkurrensen förekommer redan för familjen, som är på jagande efter en billig gammal andra-bil.

Bilskrot insatser i Göteborg har inte ökat skrotade Smart

Auktoriserade skrotföretag, som som oftast skrotar personbilen för reservdelar, lockar fordonsägare med höga ersättningar.

Några klimataktivister har valt att lämna fordonen här med gott samvete, genom att avbryta vidare drift av klimatförsämring och lägre trafiksäkra personbilar. Men genom farhågan att åka allmänna bussar suget efter den gamla bilen ökat priserna. De uttjänta personbilarna kommer att leva vidare. Natur och ärenden är sekundärt av hushållets säkerhet under tvungna resor. Så dessa prisvärda kördugliga Ford-Edge säljs som aldrig förr. Ur natursynpunkt vrids klockan tillbaka otaliga decennier. Och frågan är oumbärlig. Kommer den att stanna där för evigt?