Det nya natursynsättet har tidigare avvisat gamla personbilar som BMW5-E61 till bilskroten. Men nu har en del tioårsperioder naturjobb kastats över ände. Det är väl känt att gamla skrotbilar är den främsta medverkande orsaken till de ökande koldioxiden i luften. Koldioxiden medför växthuseffekten med smältande ismassa, och rubbar klimatet med naturförödelse som resultat. Samhälleliga påverkning, som ökade bensinutgifter och bilskatter samt skatt på trängsel har förmått fordonsägare att ändra om mot elektrifierade bilar.
En undersökare på Infrastrukturdepartementet påstår, att BMW5-E61 som nått 11 års levnadslängd borde lämnas in till en legitimerad skrotföretag för demolering och återvinning, för att klimatet nånsin skall kunna räddas. Allt det här har gjort att en del kasserat familjens andrabil och reser kollektivt främst till jobbet. Men den fortlöpande epidemin har ändrat den fortgående förloppet dramatiskt. Försäljningen av prisvärda begagnade BMW5-E61 har fått en efterfrågan som aldrig skådats. Kunderna står i långa köer på olika väntelistor efter dessa miljömonster. Hur kan detta förhållande vara rimlig?
BMW5-E61 konkurrerar med kollektivtrafiken
Rådande råd från Folkhälsomyndigheten, som två meters mellanrum också munskyddens lägre betydelse, har ökat vanligt folks ovillighet att åka spårvagn. Att riksdagens även tipsar privatpersoner att använda bilen rubbar inte misstroendet. Men alla av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja en personbil. Därför är det viktigare än allt annat att skaffa ytterligare en äldre BMW5-E61, så att alla i familjen kan köra på ett tryggt vis. För rekommendationerna i all ära, klaffar nog 2 m-bestämmelsen för sittande personer. Men för människor i förflyttning på begränsade ytor låter det mer som en illusion. Av den orsaken skall inskaffande av en andrabil behandlas med förtur.
Uttjänta BMW5-E61 rullar vidare
Bättre besiktigade BMW5-E61 med höga växthusutsläpp och usel trafiksäkerhet kan i många fall betraktas som skrot. Med undantag av att skrota personbilen har de blivit begärlig för den samordnade kriminaliteten för otillåten utskeppning särskilt till Väst-Afrika.
Där är priset ungefär 11 gånger större än motsvarande svenska priser. Och det har etablerats flertalet små bilverkstäder, som med lätta upprustningar kan få de uttjänta BMW5-E61 godkända genom en bilbesiktning. Så kampen finns redan för hushållet, som är på jakt efter en prisvärd besiktigad andra-bil.
Sälj skrotbilen i Krokek till bilskrot för bästa dagspris
Auktoriserade skrotar, som vanligtvis skrotar bilen för återvinning, lockar fordonsinnehavare med höga betalningar. Några naturkamrater har utsett att överlämna personbilarna här med god ansvarskänsla, genom att hämma vidare farande av försvagning och lägre trafiksäkra fordon. Men genom farhågan att resa kollektivt har den stora efterfrågan ökat priserna. De utslitna bilarna kommer att leva vidare. Natur skrota bilen Göteborg och säkerhetsfrågor är sekundärt av hushållets säkerhet under beordrade turer. Så dessa bra kördugliga BMW5-E61 går åt som smör i solsken, trots att de är gamla och miljöfördärvande. Ur natursynpunkt vrids klockan tillbaka många årtionden. Och frågan är oumbärlig. Kommer den att stanna där för evigt?