Skrotade Renault-Clio bilar åter i trafik

För ett antal år sedan författades enormt mycket om äldre dumpade Renault-Clio, som de värsta miljöbovarna i modern tid. Och det förekom förstås fakta i de flesta artiklarna. I trafiken är de äldre personbilarna betydande mer miljöfaror. Tillsammans med cancerframkallande ämnen spyr de gamla bilarna ut mängder av CO2 utsläpp.

Miljöförändringen, som förorsakar tragedier, kan idag kopplas till temperaturhöjande klimatpåverkan som CO2-gasen förorsakar. En välkänd undersökare föreslår alla bilinnehavare att skrota personbilen efter 10 år. En sådan manöver skulle förbättra naturen så långt att naturförändringen skulle hindras. Därför är det ett dödsstöt för miljön i dag. Äldre bättre besiktigade Renault-Clio avyttras som aldrig förr, och folk står i turordning för att köpa dessa. Men den upp och nedvända världen har sin förklaring i rädslan för den oroväckande epidemin.

Renault-Clio konkurrerar med kollektivtrafiken

Generella rekommendationer från Folkhälsomyndigheten, som 2 m mellanrum och munskyddens mindre relevans, har ökat gemene mans ovilja att resa allmänna bussar. Att regeringens därtill föreslår vanligt folk att använda bilen rubbar inte misstroendet.

Men hälften av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja en personbil. Därför är det viktigare än allt annat att skaka fram skrota bilen Göteborg ytterligare en körduglig Renault-Clio, så att alla familjemedlemmar kan åka på ett tryggt vis. För referenserna i all heder, fungerar nog tvåmeters-riktlinjen för sittande personer. Men för folk i trafik på svårframkomliga utrymmen låter det mera som en ouppnåeligt ideal. På grund av detta bör köpandet av en andrabil gynnas.

Uttjänta Renault-Clio rullar vidare

Prisvärda kördugliga Renault-Clio med stora CO2-utsläpp och undermålig trafiksäkerhet kan i en del fall ses som skrot. Med undantag av att skrota fordon har de blivit tilltalande för den olagliga brottsligheten för lagstridig utlandsförsäljning i första hand till Väst-Afrika. Där är försäljningspriset uppemot 11 gånger mer än liknande svenska priser. Och det har startats flertalet mindre verkstäder, som med simpla förbättringar kan få rostiga trafikfarliga Renault-Clio godkända igenom en bilprovningen. Så tävlingen finns allaredan för familjefadern, som är på jakt efter en prisvärd besiktigad andra-bil.

Skrotbilar från Piteå går till effektiv återvinning hos bilskrot

Legitimerade bildemonteringar, som generellt kasserar personbilen för miljön, lockar bilinnehavare med stora betalningar. Några naturkamrater har utsett att lämna personbilarna här med god ansvarskänsla, igenom att hämma ytterligare åkande av miljöfördärvande och mindre trafiktrygga bilar. Men igenom skräcken att åka spårvagnar suget efter den gamla bilen ökat priserna. De uttjänta bilarna kommer att leva vidare. Klimat och trygghetsfrågor är sekundärt av hushållets säkerhet under beordrade turer. Så de här bättre begagnade Renault-Clio säljs som aldrig förr. Ur miljöhänseende är det ett steg tillbaka flera årtionden. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer det förbli så här för evigt?

Bonus-Malus ökar inte antalet Renault-Scenic till bilskrot

Bonus-Malus ökar inte antalet Renault-Scenic till bilskrot

Billiga kördugliga Renault-Scenic går mot den allmängiltiga riktningen av trögsålda fordon. Den aktuella coronapandemin har lamslagit en stor del i samhället. Och framtiden är ju oklar, fördenskull bestämmer sig vanligt folk att bevara i sina stålar tills viss förändring äger rum.

Försummelse innebär bilskrot efter besiktning i Biskopsgården

Försummelse innebär bilskrot efter besiktning i Biskopsgården

När AB Svensk Bilprovning avvecklade med sin ensamrätt, som solitär saliggörande aktör med rättigheter för fordonsundersökning i Biskopsgården. Då försvann också den våldsamma irritationen som bildats via bolagets inkompetens att skaffa rätt kostym till den ökande verksamheten.