Skrotade Jaguar- XJ bilar åter i trafik

För några år sedan författades spaltkilometer om äldre dumpade Jaguar- XJ , som de värsta miljöbovarna i modern tid. Och det förekom absolut fakta i de flesta artiklarna. I trafiken är de gamla fordonen ordentligt större bovar för klimatet. I sällskap med växthusgaser vräker de äldre åken ut stor kvantitet av koldioxid. omvandlingen, som medför tragedier, kan idag associeras till temperaturhöjande klimatpåverkan som koldioxidutsläppen orsakar.

En välkänd forskare uppmanar alla bilinnehavare att skrota bilen efter tio år. En sån aktion skulle förbättra miljön så långt att utvecklingen skulle stoppas. Av den orsaken är det ett dödsstöt för klimatet idag. Gamla billiga besiktigade Jaguar- XJ säljs som aldrig förr, och människor står i turordning för att lägga pengar på dessa. Men den upp och nedvända tillvaron har sin förklaring i rädslan för den fruktade covid-19.

Jaguar- XJ konkurrerar med kollektivtrafiken

Allmängiltiga inrådan från Folkhälsomyndigheten, som 2 m mellanrum och munskyddens mindre relevans, har ökat gemene mans motvilja att resa kollektivt. Att folkhälsomyndigheten därtill tipsar privatpersoner att använda bilen ändrar inte misstroendet. Men alla av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja något fordon. Fördenskull är det viktigare än allt annat att få tag i ytterligare en äldre Jaguar- XJ, så att alla familjemedlemmar kan åka på ett lugnt sätt. För rekommendationerna i all anseende, fungerar nog tvåmeters-regeln för sittande människor. Men för personer i omlopp på trånga ytor gestaltas det mera som en önsketänkande. Av den orsaken bör införskaffade av en andrabil favoriseras.

Uttjänta Jaguar- XJ rullar vidare

Billiga kördugliga Jaguar- XJ med stora CO2-utsläpp och undermålig trafiktrygghet kan i flertalet fall ses som skrot. Förutom att återvinna personbilen har de blivit tilltalande för den olagliga kriminaliteten för illegal utlandsförsäljning särskilt till Mellanöstern.

Där är förtjänsten i det närmaste 10 gånger mer än liknande svenska priser. Och det har startats en mängd mindre verkstäder, som med primitiva renoveringar skrota bilen Göteborg kan få gamla Jaguar- XJ godkända igenom en bilprovningen. Så kampen finns redan för hushållet, som är på jakt efter en prisvärd äldre andra-bil.

Alla fordon når inte bilskrotning i Grums

Behöriga bilåtervinnare, som normalt kasserar fordon för miljön, frestar fordonsinnehavare med stora ersättningar. Några klimataktörer har föredragit att lämna personbilarna här med gott samvete, igenom att avvärja ytterligare farande av klimatfördärvande och lägre trafiktrygga fordon. Men via fasan att använda spårvagnar har den stora efterfrågan ökat priserna. De utslitna personbilarna kommer att leva vidare. Natur och ärenden kommer i skuggan av hushållets trygghet under beordrade turer. Så dessa billiga besiktigade Jaguar- XJ säljs som aldrig förr. Ur klimathänseende är det ett steg tillbaka otaliga årtionden. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer den att stanna där för jämnan?

Mazda-616 fungerar som skrotbil

Mazda-616 fungerar som skrotbil

Fordon, som Mazda-616 har gestaltas, som en av de värsta faktorn till nutidens allt sämre klimat. Naturförstörelse som bränder, stormar och enorma vattenflöden associeras till den ökande temperaturen. 33 % av alla avgaser kommer från diesel och bensinmotorer.

Alla fordon når inte bilskrotning i Emmaboda

Alla fordon når inte bilskrotning i Emmaboda

Det förekom en tid, då sträckan för bildemontering i Emmaboda blott var bakom hörnet. Skrotföretagen livnärde sig till stor del genom skrotningsavgiften från bilägarna för återvinning av bilen och avregistrering.