Bra besiktigade BMW4-F32 har nått en försäljningstriumf som aldrig tidigare varit med om. Detta beror på den uppkomna händelsen med den pågående fruktade covid-19. Skräcken att resa allmänna bussar har inte minskat via Folkhälsomyndighetens uppmaningar. Under mängder med år har Regeringens beslut varit riktade mot reducerad körning med bil. Statens, ökade bränslepriser och skatt för trängsel är några sådana förslag.
Det har lett till betydande mer resor till och från arbetet har åkts med spårvagn. Så familjens andra-bil har fått ge vika för andra förvärv. Men nu saknas den som aldrig förr. Den oförutsebara morgondagen har medfört att väldigt lite nyproducerade personbilar avyttras till vanligt folk. Vilket gäller för de flesta kapitalvarorna. Men en gammal BMW4-F32 bryter mönstret på ett uppseendeväckande vis.
BMW4-F32 konkurrerar med kollektivtrafiken
Rådande uppmaningar från Regeringen, som 2 m distans också munskyddens mindre innebörd, har ökat gemene mans ovilja att åka spårvagn. Att regeringens därtill uppmanar privatpersoner att köra bil rubbar inte skepsisen. Men alla av hushållet har inte möjlighet att utnyttja en personbil. Fördenskull är det mer angeläget skrota bilen Göteborg än allt annat att skaka fram ytterligare en körduglig BMW4-F32, så att alla familjemedlemmar kan färdas på ett betryggande sätt. För referenserna i all aktning, funktionera nog tvåmeters-regeln för sittande människor. Men för folk i förflyttning på trånga ytor gestaltas det mera som en utopi. Av den anledningen skall inskaffande av en andrabil ställas i främsta rummet.
Uttjänta BMW4-F32 rullar vidare
Billiga kördugliga BMW4-F32 med höga växthusutsläpp och undermålig trafiktrygghet kan i flertalet fall ses som skrotbilar.
Förutom att skrota bilen har de blivit tilltalande för den samordnade brottsligheten för lagstridig utrikeshandel speciellt till Nigeria. Där är försäljningspriset cirka tio gånger mer än motsvarande svenska priser. Och det har öppnats många mindre verkstäder, som med simpla metoder kan få gamla BMW4-F32 godkända igenom en bilbesiktning. Så kampen existerar allaredan för familjefadern, som är på jagande efter en prisvärd gammal andra-bil.
Bilentusiaster i Norrköping besöker gärna en bilskrot eller en bilkyrkogård
Certifierade bilåtervinnare, som mestadels skrotar fordon för återvinning, frestar bilinnehavare med stora betalningar. Några miljövänner har föredragit att överlämna bilarna här med gott samvete, igenom att avbryta mer drift av klimatförsämring och lägre trafiktrygga fordon. Men igenom fasan att använda kollektivt har den stora efterfrågan höjt priserna. De kasserade personbilarna förblir antagligen på vägarna i många år framöver. Klimat och trygghetsförfrågan kommer i skuggan av familjens säkerhet under tvungna resor. Så dessa bättre begagnade BMW4-F32 går åt som smör i solsken. Ur klimathänseende är det ett steg tillbaka flera decennier. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer den att stanna där för evigt?