Vauxhall-Victor fungerar som skrotbil

Personbilar, som Vauxhall-Victor har pekats ut, som en av de främsta anledningen till dagens allt uslare klimat. Klimatkatastrofer som skogsbränder, stormar och höga vattenflöden sammanlänkas till den höjda temperaturen. 1/3 av alla växthusgaser kommer från diesel och bensinmotorer. Och det lägger sig som en dimma i luften och bidrar till en oavbruten stigande temperatur.

Det är gamla bilar som i särklass är de största bovarna. En granskning från Infrastrukturdepartementet förespråkar, att alla bilar som nått 11 års levnadsår ska överlämnas till en legitimerad skrotfirma för skrotning. Med detta som bakomliggande orsak är det överraskande att fastställa, att de här gamla kördugliga Vauxhall-Victor efterfrågas stort i Sverige. Men den uppkomna förhållandet kan härstamma till ångesten för den fruktade virus sjukdomen.

Vauxhall-Victor konkurrerar med kollektivtrafiken

Rådande uppmaningar från Regeringen, som två meters mellanrum och munskyddens mindre betydelse, har höjt allmänhetens ovillighet att åka spårvagn. Att myndigheterna därtill uppmanar allmänheten att köra bil förändrar inte misstroendet. Men hälften av skrotning av bil i Göteborg familjemedlemmarna har inte tillgång till någon bil.

Därför är det mycket mer väsentligt än allt annat att erhålla ytterligare en körduglig Vauxhall-Victor, så att alla familjemedlemar kan färdas på ett tryggt vis. För referenserna i all anseende, fungerar nog 2 m-riktlinjen för sittande folk. Men för personer i rotation på svårframkomliga områden låter det mer som en utopi. Därför skall förvärvande av en andrabil favoriseras.

Uttjänta Vauxhall-Victor rullar vidare

Bättre kördugliga Vauxhall-Victor med höga växthusföroreningar och undermålig trafiksäkerhet kan i många fall gälla som skrotbilar. Förutom att skrota fordon har de blivit lockande för den olagliga brottsligheten för laglös export speciellt till Väst-Afrika. Där är förtjänsten ungefär elva gånger större än liknande svenska priser. Och det har etablerats en mängd mindre verkstäder, som med simpla upprustningar kan få rostiga trafikfarliga Vauxhall-Victor godkända igenom en bilprovningen. Så kampen existerar allaredan för familjefadern, som är på jakt efter en prisvärd gammal andra-bil.

Uttjänta bilar i Uddevalla ökar antal skrotade Saab-Cab

Auktoriserade bilskrotar, som mestadels kasserar bilen för bildelar, frestar bilägare med höga ersättningar. Några naturkamrater har föredragit att lämna personbilarna här med gott samvete, igenom att upphöra med ytterligare åkande av försvagning och mindre trafiksäkra personbilar. Men genom rädslan att resa allmänna bussar har den stora efterfrågan höjt priserna. De utslitna bilarna förblir antagligen på vägarna i många år framöver. Miljö och ärenden kommer i skuggan av hushållets trygghet under beordrade åkturer. Så de här billiga besiktigade Vauxhall-Victor säljs utan tanke på miljöförstörelsen. Ur klimathänseende vrids klockan tillbaka otal årtionden. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer det förbli så här för evigt?

Skrota eller besikta bilen i Blomstermåla

Skrota eller besikta bilen i Blomstermåla

Det är normalt att en fordonsägare känner en speciell oro före den bindande personbilsinspektionen i Blomstermåla. Även om egeninspektion gjorts, förekommer det hela tiden en fara att några osynliga felaktigheter kan upptäckas.

Alla fordon når inte bilskrotning i Bjuv

Alla fordon når inte bilskrotning i Bjuv

Det existerar en lång bakgrund bakom alternativ för bil demontering i Bjuv med betalning. Premisserna har ändrats sedan bilarna presenterades i landet för över hundra år sedan. 60-talets matcher i stock-car var ett modenyck som gav otaliga fordonsägare till rostiga uttjänta jänkare en välbehövlig ersättning före val om skrotning av bilen eller återvinning.