Seat-Ateca fungerar som skrotbil

Klenoder, som Seat-Ateca har gestaltas, som en av de främsta orsakerna till dagens allt uslare klimat. Klimatförstörelse som bränder, orkaner och höga vattenflöden sammanlänkas till den höjda temperaturen. En tredjedel av alla avgaser kommer från fossildriva bränslemotorer. Det lägger sig som ett täcke i atmosfären och bidrar till en kontinuerlig ökande temperatur. Det är gamla fordon som är överlägsen de största miljöfarorna.

En utlåtande från Motormännen rekommenderar, att alla personbilar som nått 10 års levnadslängd ska överlämnas till en auktoriserad bilskrot för skrotning. Med det här som underlag är det överraskande att fastslå, att de här gamla besiktigade Seat-Ateca slår rekord i försäljning och efterfrågan. Men den uppkomna förhållandet kan ha sitt ursprung till ångesten för den härjande covid-19.

Seat-Ateca konkurrerar med kollektivtrafiken

Generella uppmaningar från Regeringen, som 2 meters mellanrum och munskyddens mindre betydelse, har ökat gemene mans motsträvighet att använda spårvagn. Att regeringens även tipsar vanligt folk att använda bilen rubbar inte skepticismen. Men hälften skrota bilen av familjemedlemmarna har inte tillgång till något fordon. På grund av detta är det mycket mer väsentligt än allt annat att fixa fram ännu en begagnad Seat-Ateca, så att alla familjemedlemar kan köra på ett harmoniskt vis. För referenserna i all aktning, funktionera nog tvåmeters-föreskriften för sittande människor.

Men för personer i rörelse på trånga ytor låter det mera som en utopi. Därför skall inskaffande av en andrabil prioriteras som nummer ett.

Uttjänta Seat-Ateca rullar vidare

Prisvärda begagnade Seat-Ateca med stora koldioxidutsläpp och usel trafiksäkerhet kan i en del fall betraktas som skrot. Förutom att återvinna fordon har de blivit tilltalande för den olagliga brottsligheten för illegal utförsel särskilt till Väst-Afrika. Där är avkastningen ungefär elva gånger större än liknande svenska priser. Och det har etablerats flertalet mindre verkstäder, som med primitiva renoveringar kan få gamla Seat-Ateca godkända genom en bilbesiktning. Så tävlingen existerar redan för familjen, som är på jagande efter en billig begagnad andra-bil.

Bensinpump i Uddevalla från skrotad bil till Nissan-260Z fördröjer skrotning

Godkända bilåtervinnare, som normalt kasserar bilen för demontering, frestar bilinnehavare med stora betalningar. Några naturkamrater har utsett att lämna bilarna här med gott samvete, igenom att hejda vidare åkande av miljöförsämring och mindre trafiktrygga personbilar. Men igenom ångesten att resa tåg suget efter den gamla bilen ökat priserna. De uttjänta personbilarna kommer att leva vidare. Natur och ärenden är sekundärt av familjens säkerhet under tvungna åkturer. Så de här bättre besiktigade Seat-Ateca säljs som aldrig förr. Ur klimataspekt vrids klockan tillbaka otal decennier. Och frågan är essentiell. Kommer den att stanna där för jämnan?

Bilskrot tävlar om uttjänade BMW7-E38

Bilskrot tävlar om uttjänade BMW7-E38

Billiga kördugliga BMW7-E38 har fått en försäljningstriumf som inte någon gång tidigare varit med om. Detta hänger på den uppkomna situation med den rådande fruktade virus sjukdomen. Ångesten att åka kollektivt har inte ebbat ut genom myndigheterna rekommendationer.

Skrotbil BMWM-E36 går igen

Skrotbil BMWM-E36 går igen

Mot alla logiska odds ökar säljande av prisvärda begagnade BMWM-E36 i höjden, som sällan tidigare har setts. Med understöd av politiska förordningar har användning av personbil till och från jobbet bitvis ändrats till kollektivåkning.