Bilskrot tävlar om uttjänade Seat-Altea

Bättre besiktigade Seat-Altea har fått en försäljningstriumf som inte tidigare varit med om. Detta hänger på den uppkomna händelsen med den skrota bilen Göteborg dagens fruktade coronapandemin. Ångesten att åka allmänna bussar har inte minskat via riksdagens rekommendationer. Under mängder med år har Regeringens beslut varit riktade mot strypa bilkörning. Riksdagens, ökade dieselpriser och skatt för trängsel är några dylika förslag.

Det har utmynnat till betydande fler turer till och från arbetsplatsen har åkts med buss. Så familjens andra-bil har fått retirera för andra köp. Men nu saknas andra-bilen som aldrig förr. Den oberäkneliga framtiden har lett till att väldigt lite nytillverkade bilar avyttras till vanligt folk. Vilket omfattar de flesta statusprylar. Men en begagnad Seat-Altea bryter mönstret på ett intressant sätt.

Seat-Altea konkurrerar med kollektivtrafiken

Allmänna uppmaningar från Regeringen, som 2 meters mellanrum och munskyddens lägre betydelse, har höjt människors motvilja att resa kollektivt.

Att folkhälsomyndigheten även tipsar gemene man att köra bil ändrar inte misstänksamheten. Men hälften av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja något fordon. På grund av detta är det mycket mer väsentligt än allt annat att erhålla ytterligare en besiktigad Seat-Altea, så att alla familjemedlemmar kan köra på ett betryggande vis. För rekommendationerna i all aktning, klaffar nog 2 m-riktlinjen för sittande folk. Men för människor i rotation på svårframkomliga ytor låter det mer som en önskedröm. Därför ska inskaffande av en andrabil främjas.

Uttjänta Seat-Altea rullar vidare

Billiga kördugliga Seat-Altea med stora CO2gaser och undermålig trafiktrygghet kan i en del fall ses som skrotbilar. Frånsett att skrota personbilen har de blivit lockande för den organiserade brottsligheten för lagstridig utlandsförsäljning framför allt till Nigeria. Där är vinsten ca 11 gånger mer än liknande svenska priser. Och det har etablerats flertalet små bilverkstäder, som med ringa renoveringar kan få gamla Seat-Altea godkända genom en bilbesiktning. Så kampen förekommer allaredan för familjefadern, som är på jakt efter en prisvärd besiktigad andra-bil.

Skrota bilen betalning för gamla Ford-Mondeo från Uddevalla

Ackrediterade bildemonteringar, som vanligtvis kasserar bilen för reservdelar, attraherar fordonsinnehavare med stora betalningar. Några miljövänner har föredragit att lämna bilarna här med gott samvete, genom att hämma vidare åkande av försvagning och mindre trafiksäkra personbilar. Men genom rädslan att använda spårvagnar har den stora efterfrågan höjt priserna. De uttjänta bilarna kommer att leva vidare. Klimat och ärenden är sekundärt av familjens säkerhet under beordrade åkturer. Så de här bra begagnade Seat-Altea säljs som aldrig förr. Ur miljösynvinkel vrids klockan tillbaka otal decennier. Och frågan är oumbärlig. Kommer den att stanna där för evigt?

BMW3-E30 fungerar som skrotbil

BMW3-E30 fungerar som skrotbil

Fordon, som BMW3-E30 har gestaltas, som en av de främsta faktorn till dagens allt sämre klimat. Naturkatastrofer som bränder, orkaner och stora vattenflöden associeras till den ökande temperaturen. 1/3 av alla avgaser kommer från fossildriva bränslemotorer.

Alla fordon når inte bilskrotning i Bergsviken

Alla fordon når inte bilskrotning i Bergsviken

När bilskrotningsfonden avvecklades då försvann all betalning för skrotar i Bergsviken och nervspänning infann sig på länets skrothandlare. Oroligheterna minskade inte, då det yppade sig att det handlade om vissa auktoriserade bildemonteringar.